iklaneka

Followers

Segala karya dalam BLOG ini adalah milik penuh Nuril Bahanudin dan penulis langsung TIDAK pernah memberi kebenaran kepada mana-mana penulis di blog lain untuk mengulang cetak karya di dalam blog ini untuk disiarkan di blog MEREKA, Jadi kepada penulis2 blog yang telah mengambil, menyalin, atau mencetaknya semula, diharaplah dapat MEMADAMKANnya daripada blog anda, sebelum sebarang tindakan undang-undang diambil kepada anda. Terima Kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan.

Pageviews

Monday, December 28, 2009

Novel : Ku Relakan Cinta Ini Bertamu[15]


Huh dah pukul berapa ni? Daniel tertanya-tanya dalam dirinya sendiri.. jam loceng diatas meja kecil yang berada di sisi katilnya di capai.. diteliti waktunya baru menginjak 1.45 pagi, tersentak dari lena dek kerana mimpi yang entah apa-apa, langsung tak tercapai dek akal fikirannya kali ini, ada ke patut dia bermimpi mummy mengejarnya dengan senapang, sebab rahsia dia berkahwin dengan si Balqish terbongkar, hai tak sangka kuat juga mummy kejar aku, macam pelari pecut... dia menggeleng-gelengkan kepalanya bila teringatkan mimpi itu.. kalaulah kenyataannya macam tu, memang mati muda aku ni tak sempat nak jadi papa, kesian anak aku nanti tak ada ayah.. isy apa aku mengarut ni.. tangannya menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal itu, berpeluh-peluh tubuhnya kerana mimpi itu. Tekak terasa haus tiba-tiba membuatkan dia bingkas bangun untuk menuju ke dapur.. sayup-sayup di pendengarannya terdengar bunyi rancangan tv... isk tak tidur lagi ke dia ni, tengok tv sampai ke pagi, dia kehairanan.. langkah kakinya di teruskan sehinggalah melewati ruang tamu... laaa patutlah bukannya dia yang tengok tv tu pun tapi tv yang tengok dia balik, Qish ni membazir elektrik sajalah tau. Suis tv dimatikan, dijelingnya sekilas pada tubuh Balqish yang sedang terlena di sofa, siap menggerekot lagi tubuhnya... sejuklah tu.

Usai membasahkan tekaknya yang sedikit kering, dia kembali menuju ke biliknya.. pandang lagi pada batang tubuh Balqish itu, hai rasa tak sampai hati pula nak biarkan dia ni tidur dalam kesejukan macam ni, nak kejutkan nampak macam lena sangat gayanya, lama dia terdiam berfikir apa tindakan yang perlu dilakukan olehnya.

Tubuh kecil itu akhirnya dicempungnya menuju kebilik.. isk ringan juga dia ni, diletakkan perlahan-lahan ke atas katilnya tidak mahu mengejutkan lenanya. Selimut di tarik menutupi tubuh Balqish hingga ke paras dada.. selamat malam Qish, dahi itu dikucupnya perlahan, entah kenapa dia tertarik melakukan begitu.. huh kalau dia tak sedar bolehlah aku buat macam ni, kalau dia sedar mahu menjerit habis satu rumah dengar.. dia teringat perangai Balqish yang pantang di usik itu..

Badannya berpaling untuk kembali ke biliknya, ah aku pun nak sambung tidur balik dah rasa mengantuk mata ni.. dia menutup mulutnya dengan tangannya ketika menguap, baru beberapa langkah dia tersentak bila terasa tangannya di tarik oleh seseorang, pantas dia menoleh untuk melihat apa yang terjadi.. tersentak melihat Balqish begitu seronok memeluk lengannya umpama memeluk bantal pula gayanya.. amboi dia ni, di cubanya untuk menarik tangannya itu.. isk makin di tarik makin erat pula di peluknya.. apa aku nak buat ni???

Aha... dia mendapat satu akal, jangan salahkan aku ya Qish kalau kau sedar nanti, kau yang mulakan dulu tau, aku terpaksa kiranya di haruskanlah ya?? hehehe.. hatinya berbisik nakal..

Entah mimpi apalah dia ni, kejap mukanya berkerut, kejap mukanya tersenyum, hisy dah besar-besar pun mimpi macam budak-budak lagi dia ni.. dahlah dia buat tangan aku ni macam milik persendirian dia saja gayanya Daniel mengomel dalam hati, matanya tidak berhenti-henti memandang wajah Balqish memerhati dengan penuh minat, rasanya ni pertama kali dia dapat meneliti wajah itu dengan lebih dekat tanpa sebarang gangguan, tak sangka comel juga kau ni kan Qish.. wajahnya bersih tanpa di cemari dengan jerawat, mungkin sebab kurang memakai make up jadi kulitnya pun tak rosak kot, lama di perhati wajah itu.. tenang pula hatinya.. cuma sedikit parut luka sepanjang lebih kurang dua sentimeter itu yang sedikit mencacatkan wajah itu.. tapi taklah ketara sangat, rasanya itu parut akibat jatuh hari itu.

Balqish di lihatnya menggerakkan sedikit tubuhnya, kali ini tangannya pula beralih merangkul tubuhnya membuatkan dirinya sedikit terkaku, terpana dengan haruman rambut Balqish yang sedikit mengenai hidungnya, hisy makin melebih pula dia ni sehingga mendebarkan jantung aku ni.. sabarlah hati, sabarlah jiwa kuatkan iman tu.. cuba kalau sedar mesti sebatu dia jauh dari aku, alah alang-alang dah macam ni terima sajalahkan jangan ditolak, dia tersenyum kecil dalam samar cahaya lampu tidur.. tangannya dipanjangkan merangkul tubuh kecil itu, mula menyelesakan diri dengan situasi yang tak pernah di duga ini dan mata yang mula memberat membuatkan dia memejamkan mata, terlena hingga ke pagi, buat pertama kalinya setelah sekian lama mereka berkongsi kamar hai boleh di catatkan dalam diari ni, hari ini dalam sejarah hidup Balqish dan Daniel..

*********

"Assalamualaikum mama... Suhail rasa Suhail tak balik hari ni, tiba-tiba pula kawan Suhail beritahu yang kami nak buat qiammulail hari ni.." Dia memberitahu mamanya sambil matanya memandang ke arah lelaki yang baru dikenalinya.. bersandar pada sofa yang terdapat pada suit mewat vip itu.. lelaki itu menghadiahkan flying kiss kepadanya dan dia menyambutnya dengan senyuman penuh menggoda.

"Jaga diri Suhail baik-baik.. mama dan papa bangga dapat anak seperti Suhail, muda-muda lagi dah sibuk mempersiapkan diri mencari bekalan untuk menemuiNYA.. sejuk perut mama ni tau mengandungkan sayang.." terdengar suara Datin Adlynn di talian menitipkan pesanan..

Hai rasa macam kena geletek urat perut aku ni dengar pesanan mama, mama-mama... kesian sungguh.. mati-mati kena tipu dengan aku ni kan..

"Yalah mama... terima kasih, Suhail akan ingat pesanan mama tu.. oklah mama kita jumpa dekat rumah nanti.. Suhail kena pergi dulu.. sebab program akan bermula sebentar lagi.. Assalamualaikum mama.. good night and i love you" ucapnya terus mematikan talian tanpa menantikan jawapan daripada mamanya, tergesa-gesa tak mampu lagi untuk mengawal diri yang semakin terbuai dengan belaian demi belaian dari jemari kasar lelaki kacukan melayu yang baru di kenalinya di club sebentar tadi.

Gelas berisi air yang bewarna keperang-perangan yang dihulurkan oleh lelaki itu di sambutnya.. dan isinya terus di teguk rakus.. dia ketawa kecil seronok dengan bisikan demi bisikan janji manis yang dititipkan oleh lelaki itu ketelinganya.

Hilang pergi pesanan mamanya yang baru dititipkan ketelinganya sebentar tadi, dia tidak peduli, dia dah cukup dewasa untuk di konkong, dan dia masih muda lagi untuk menghadkan waktu dan pergaulannya.. waktu muda nilah untuk aku rasa segalanya.

Mereka berpelukan.. masing-masing sudah khayal.. dalam otak cuma memikirkan keseronokan tanpa batasan yang bakal di tempuhi sebentar nanti dan dalam waktu yang sama bertepuk sang iblis bersorakan melihat satu demi satu anak adam tersungkur di kaki nafsu...


*********

Dah pukul berapa ni.. dia tertanya pada dirinya, rasanya dah lama aku tidur tapi kenapa alarm hanphone ni tak bunyi-bunyi lagi?? dia terpisat-pisat sambil tangannya menggosok-gosok matanya. Tangannya menggagau-gagau mencari mana pergi letaknya handphonenya, hisy mana pula aku letak ni, rasanya malam tadi aku letak dekat tepi bantal ni, dia menggomel dan dengan tangannya yang masih lagi tak berhenti-henti mencari.. eh apa ni keras suam dan... oh mak hang.. dia terjerit kecil..

"Apa awak buat dekat dalam bilik saya ni" dia menyoal geram bila berjaya memastikan apa yang sebenarnya berada di sisinya tadi..

"Apanya.." Daniel bertanya, masih terpisat-pisat mamai, terkejut dek kerana jeritan Balqish yang sedikit lantang sebentar tadi.

"Apanya awak kata?? sejak bila awak pandai menyelinap masuk dalam bilik saya ni, huih nak ambil kesempatanlah tu.." Balqish membebel geram, ditariknya selimut menyelimuti tubuhnya sampai ke paras leher, tak mahu lelaki itu melihat bentuk tubuhnya.

Daniel menggaru-garu dagunya termanggu-manggu, bangun dalam keadaaan terkejut membuatkan memori dirinya masih tak tersusun, apa yang terjadi malam tadi ya? kenapa aku ada dengan dia ni ek?..

"Eh.. eh salahkan orang pulak, siapa yang mulakan dulu kalau bukan kau?" dia membalas dengan mimik muka nakal, sengaja ingin mengusik Balqish agar dia bertambah marah.

"Hah saya yang mulakan dulu?? awak jangan sengaja nak mereka cerita tau, sekarang ni saya berada di bilik saya, bukan berada di bilik awak, kalau saya yang berada di bilik awak betullah maksudnya saya yang mulakan dulu.." benci sungguh, pagi-pagi lagi dah spoil mood aku, sajalah tu nak buat aku ni jadi marah..

"Cuba kau ingat balik malam tadi kau tidur dekat mana, ke nak aku yang ingatkan?" main sembur je, lain kali bagilah salam dulu ke apa ke, ni tidak dah aku tengah seronok mimpi tadi.

Malam tadi..kejap cuba ingat balik.. eh.. eh malam tadi aku rasanya di sofa, tengok star movie.. dah tu macam mana aku boleh ada dalam bilik aku sendiri ni? aku berjalan dalam tidur ke? wajah Daniel di pandangnya dengan rasa curiga.. pelik lagi memelikkan...

"Hah sekarang dah ingat ke?" Daniel bertanya tidak sabar bila melihat Balqish yang sedikit terdiam itu.

"Err.. malam tadi bukan saya tidur di sofa ke awaknya?" suaranya sudah sedikit kendur tidak lagi tinggi seperti tadi..

"ha'ahlah... ingat pun, nasib baik aku ni baik hati dukung kau bawak ke bilik, kalau tak mesti kau dah menggerekut kesejukan dekat bawah tu, lepas tu aku nak keluar kau yang tarik tangan aku siap buat macam bantal peluk tau.. so sekarang ni siapa yang ambil kesempatan atas siapa ni?" hah kan dah malu.. tengok dah merah muka dia.. tulah lain kali fikir dulu sebelum serang orang.. Daniel tersenyum kecil, yeah kemenangan melihat Balqish yang terkulat-kulat mendengar penerangannya.

Uikkk.. aku yang mulakan dulu ke? alahai betul ke ni?? ala kenapa dah rasa macam dah tebal kulit muka ni? malunya saya..

"Awak.. awak.. tak buat apa-apa kan pada saya" dia bertanya agak perlahan untuk meminta kepastian.

"Tak.. aku bukannya suka amik kesempatan.." selamba lelaki itu menjawab.

Ha'ahlah tu tak suka ambil kesempatan, bukan boleh di percayai kata-kata dia ni, ekor matanya menjeling ke arah lelaki itu.. tengok tu tersengih-sengih tu mesti adalah yang dibuat tu.. Bantal yang berada di sisinya di capai di baling geram ke arah wajah lelaki itu.. ambik kau.. orang tanya betul-betul ni, boleh pulak dia main-main.

"Uik apasal pula baling bantal dekat aku" geram, tak pasal-pasal baling-baling dekat orang, suka sangat cari pasal dengan aku.

"Yalah.. awak tu saya tanya betul-betul jawablah betul-betul, ni sengih-sengih ni mesti tipu saya kan?"

"Yelah-yelah aku jawab betul-betul ni, jujur, tulus dan telus.. hehehe di sebabkan kau yang peluk aku dulu maka aku peluklah kau balik dan di sebabkan kau rapat dengan aku so aku kisslah kau sikit... hah puas hati tak aku jawab ni" hah.. kan dah tambah lagi merah muka tu, tulah siapa suruh aku jawab dengan jujur..

Aku dah agak dah dia ni memang tak boleh di percayai langsung, suka sangat ambil-ambil kesempatan kalau ada peluang, Balqish membebel geram, eh kejap.. betul ke dia hanya buat setakat itu saja??..

"Er... itu je ke yang awak buat?? awak tak buat yang gitu-gitu tu ke?" risau dan malu-malu dia bertanya, tak mahu perkara lalu berulang kembali..

"Gitu-gitu apa ni Qish? gitu-gitu yang Apek tu ke?" hisy boleh pula nak guna bahasa isyarat, macam tak boleh terus-terang...

"Ala... yang gitu-gitulah... apasal pula lembab sangat otak awak pagi ni.." makin memerah wajahnya, tak tahu nak terangkan macam mana lagi.

Lama Daniel terdiam, berfikir apa yang cuba di sampaikan oleh Balqish.. sehinggalah... oh.. baru aku faham apa yang dia maksudkan.. tak dapat nak mengawal diri.. akhirnya dia ketawa meletus, kuat siap memegang perutnya lagi..

"Aduyy... kau ingat aku ni jahat sangat ke Qish oi? mana ada.. kalau aku sedar aku tak akanlah lakukan benda tu melainkan aku luar kawalan macam hari tu..hehehe.."

Amboi bukan main seronok lagi dia ketawakan aku, wajah Balqish berkerut mencuka, dia bingkas bangun.. malas melayan kerenah lelaki itu.

"Eh kau nak ke mana tu Qish"

"Saya nak pergi mandilah, nak siap-siap pergi kerja.. layan awak nanti saya yang terlewat.." dia menjawab geram.

"Awalnya nak bersiap pergi kerja.. baru pukul lima pagi.."

Hah... ye ke? cepat-cepat di perhatinya jam yang tergantung di dinding.. alamak betullah dia cakap, aku ingat dia nak kenakan aku lagi..

"Err saya nak pergi toiletlah..." dia memberi alasan, hakikatnya hanya Tuhan yang tahu betapa malu rasanya dirinya itu.

Eleh macamlah aku tak tau dia nak cover malu dia tu.. Daniel tersenyum, terusik dengan telatah Balqish yang serba tak kena itu.

"Awak tu yang tercegat dekat situ lagi kenapa? pergilah balik bilik sendiri.. tak malu duduk atas katil orang.." ucapnya sebelum hilang di sebalik pintu bilik air.

Balqish bersandar pada dinding bilik air.. hai macam manalah boleh tak perasan tadi, yang aku ni pun satu, tidur tapi tangan tu tak reti nak duduk diam, yang aku gatal pergi tarik tangan dia tu kenapa.. apalah nanti dia anggap aku ni.. jangan dia anggap aku ni spesis perempuan miang sudah.. dahlah dua kali aku termalu depan dia hari ni.. pagi-pagi lagi pula tu, semua serba tak kena kalau dengan dia ni.. hai tak faham aku. Mana aku nak letak muka ni karang, rasanya nak angkat muka pandang wajah dia pun aku tak sanggup... malu oiiii malu...

6 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

muahahaha..
seyes comey la dorang nieh..
suke2..smbung2,.

Sha said...

haha merah dh muke qish..
nak lagi..

::cHeeSeCaKe:: said...

best!
nk lg...

Anonymous said...

nye dorg ni.. nk lagi!!!! daniel ni mmp bkn2 jer..hahahahaha,,,

sinichies_girl88 said...

sweet gle tgok diaorang ni...
sambung lagi erk...
cpat2 masuk n3 heheh
:)

NIZAZZZ said...

memang best la.... cpt sambung ya..
harap mama danieal dpt terima qis la....