iklaneka

Followers

Segala karya dalam BLOG ini adalah milik penuh Nuril Bahanudin dan penulis langsung TIDAK pernah memberi kebenaran kepada mana-mana penulis di blog lain untuk mengulang cetak karya di dalam blog ini untuk disiarkan di blog MEREKA, Jadi kepada penulis2 blog yang telah mengambil, menyalin, atau mencetaknya semula, diharaplah dapat MEMADAMKANnya daripada blog anda, sebelum sebarang tindakan undang-undang diambil kepada anda. Terima Kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan.

Pageviews

Saturday, April 17, 2010

Novel : Ku Relakan Cinta Ini Bertamu[36]


Balqish mengeluh... rawan hatinya tak siapa yang mampu mengurangkannya.. pedih hatinya tak siapa mampu hilangkan... kecewa hatinya tak siapa mampu memujuknya... ah.. kenapalah ujianNYA sering kali datang bertimpa-timpa sampaikan aku rasa sesak sangat nafas ini, sempit sangat ruangnya? mengapa bila rasa sayang itu mula bercambah... ada pula yang datang mencantaskannya tanpa sedikit pun memberikan amaran? kenapa bila rasa cinta itu mula memekar, ada pula yang datang meracuninya tanpa sedikit pun berbelas kasihan?... air mata yang mengalir lebat di pipi diseka perlahan, namun hanya seketika.. pipinya kembali lencun.. ah air mata ni macam tak ada tanda-tanda ingin habis, langsung tak mahu berhenti.

Amukan Tan Sri Darwish pagi tadi benar-benar di luar duganya.. Daniel pula hanya mendiamkan diri bila diasak oleh daddynya.. sangkanya lelaki itu akan menepis, menyangkal segala tuduhan bapa mentuanya, menyatakan yang segalanya adalah tidak benar, karut belaka... tapi... segalanya sebaliknya.. dia tergamam, terkedu, terkelu segala bicara.

Longlai jiwanya bila diberitahu yang dalam dua minggu lagi suaminya akan menikahi perempuan lain... ya ALLAH.. kalau tak kuat iman memang dah lama aku jadi gila, kalau tak kuat iman dah lama aku tamatkan segalanya.. hilang segala masalah.. tapi betulkah? atau sekadar menambahkan masalah yang lain? nasib baiklah separuh daripada jiwanya masih mampu berfikir secara rasional.. baru beberapa hari dia lepas pantang, anakku pun masih belum lagi mengenal orang, kini papanya pula igin menikahi perempuan lain dan dia, seorang isteri yang langsung tidak diberi sebarang pilihan untuk menyatakan sebarang rasa.. segala keputusan di tangan mereka, alasannya pula hanya simple.. untuk menutup aib yang semakin terbuka.. Ya ALLAH sampainya hati mereka buat aku macam ni, macam aku ni tak punya perasaan, apa mereka ingat aku ni tunggul kayu??..

Raut tenang Batrisyia yang sedang lena dalam tidurnya sedikit pun tidak mampu memberikan ketenangan pada dirinya, sayang... papa dah tak sayangkan mama, papa dah tak sayangkan kita.. Risyia akan ada mama baru... dan mama.. mama akan sendiri seperti dulu... hiba hatinya andai ini yang terjadi.. ke mana kaki harus melangkah andai lelaki itu membuang dirinya? kepada siapakah dia akan mengadu tentang nasib dirinya ini sedangkan dia hanya sebatang kara di dunia ini....

Entah kemana lelaki itu menghilang Balqish sendiri tak mahu ambil pusing... segala impian, harapan untuk hidup bahagia dengan lelaki itu hancur berkecai, musnah dalam sekelip mata.. semalam baru sekejap kau panggil aku sayang... semalam baru sekejap aku rasa bahagia berada di sampingmu.. kini dalam sekelip mata kau rengut segala rasa itu... teganya kau suamiku...

Telefon bimbitnya sudah berkali-kali mengalunkan irama... meminta perhatian darinya, namun Balqish buat tak endah.. tak ada mood untuk menjawab, hatta berbual dengan seseorang kala ini, dia mahu bersendirian, tak mahu diganggu oleh sebarang suara.

Bingitttt!!! hisy siapalah yang tak faham bahasa ni... dah orang tak angkat tu sudahlah, tak perlu nak call banyak-banyak kali... dia merengus.

-Qish kalau kau tak nak layan kau offkan sajelah phone tu.... habis cerita daripada terbiar memekak, berbunyi... bikin bising saja.

+Ya tak ya juga.. eh kenapa aku tak terfikir dari tadi?

Telefon bimbitnya dicapai... ingin dimatikan kononnya, namun lain pula yang dibuat oleh tangannya..

Eh siapa ni? nombor tak ada dalam simpanan.. dia mula tertanya-tanya... huh sampai 19 misscall.. apa penting sangat ke panggilannya itu?

"Hello.." cepat-cepat dia menekan butang "answer" bila nombor yang tak dikenali itu memanggil sekali lagi...

"Hai.."

Perempuan! siapa ni dia mula tertanya-tanya dalam hati, suara macam tak pernah aku dengar saja sebelum-sebelum ini...

"Balqish..??"

"Ya... siapa ni?" serak-serak suaranya bertanya, kesan daripada menangis sepanjang hari.

"I bakal madu you.."

"What!!"


**********

Daniel menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal itu... rambutnya sendiri sudah kusut masai.. tak teratur... raut wajahnya keruh, dek tekanan yang tak termampu di tanggung olehnya.

Qish maafkan abang sayang... abang terpaksa.. abang tak mahu Suhail ceritakan apa yang sebenarnya terjadi pada awal perkahwinan kita dulu, penyebab kepada perkahwinan kita tu, abang tak mahu mummy dan daddy samakan Qish seperti perempuan-perempuan abang yang dulu... abang tak mahu mummy dan daddy memandang jelik pada Qish.. abang tak sanggup nak hadapi semua itu andai semua ini terjadi, tapi Qish percayalah... hati abang hanya untuk Qish seorang, bukan untuk Suhail.. abang janji, abang akan selesaikan semua ni, abang janji kita akan hidup bahagia selepas ini... tapi... tolonglah... fahami abang.. abang tersepit dek keadaan.. ah mungkin ini semua balasan buat abang, sebab abang banyak sangat mainkan perempuan dulu..

Hancur hatiku sayang melihat wajahmu dilimpahi air mata... derita jiwaku sayang melihat kecewa bertanda di rautmu... kalaulah mummy yang bersuara, dia memang masih mampu menepisnya.. tapi andai daddynya dia memang terpaksa akur, sebab daddy bukan jenis yang akan cakap sahaja... dia tahu daddy akan buat apa saja agar dia menuruti kehendaknya itu..

"Abang... apa semua ni?"

Daniel terkelu tak mampu menjawab soalan Balqish yang bernada lirih itu..

"Abang cakaplah.... takkan abang sanggup biar Qish dalam keadaan tertanya-tanya macam ni?"

Sungguh...! bukan dia sengaja membiarkan Balqish terus tertanya-tanya tapi... dia tak mahu andai jawapannya nanti menambahkan lagi air mata isterinya yang mengalir turun, mendalamkan lagi garisan luka perasaan isterinya itu.

"Abang...." sayu nada itu terus menagihkan jawapan darinya..

"Abang tak ada jawapan untuk soalan Qish itu, maafkan abang.. abang nak bersendirian... mummy, daddy, Niel nak keluar sekejap, saya nak kena fikirkan balik apa yang daddy katakan tadi..."

"Apa pun yang terjadi... daddy nak kamu buat apa yang daddy suruh tu... muktamad, tiada apa-apa alasan lagi faham!"

Dia hanya seperti dengar tak dengar saja kata-kata Tan Sri Darwish itu...

Dia sendiri tak tahu sudah berapa lama dia membawa dirinya ke sini.. dia sendiri tak rasa ingin pulang walaupun tubuhnya mula di selubungi kesejukan dek curahan air embun.. bukan ingin melarikan diri... tapi dia serba salah, kecewa melihat wajah sendu Balqish itu, terkilan kerana membuatkan Balqish menitiskan air mata... dia tak kuat untuk melihat semua itu, jiwa lelakinya rapuh melihat segala itu...

Daniel sedar, raut hampa menggaris jelas di wajah Balqish, maafkan abang, maafkan abang, maafkan abang Qish, bisik hatinya, hanya itu yang termampu dilakukan... ah lemahnya aku ini rupanya.

Ah kalaulah mereka boleh mendengar isi hatiku ini, ketahuilah betapa kecewanya aku dengan keputusan daddy ini, betapa hampanya perasaan aku ini dan betapa hancurnya jiwa aku...

SUHAIL! moga tiada bahagia dalam hidup kau perempuan tak guna... sumpahnya dalam hati..

***********

Suhail tersenyum lebar... hampir sepuluh minit dia begitu, semenjak menamatkan perbualan di telefon sebentar tadi... hatinya puas.. seronok usah katalah perasaannya kini.

Heh padan muka... Daniel tu sepatutnya memang dari dulu lagi dah jadi milik aku, tapi tulah mama dan papa lambat sangat bertindak.... ah.. tapi tak apalah dalam dua minggu lagi dia akan jadi milik aku..

Betapa gembira dan seronoknya perasaannya tadi bila mamanya memberitahu yang keluarga Daniel bersetuju untuk menyatukan mereka dalam tempoh dua minggu lagi...

Heh padan muka kau Daniel dan keluarga kau tu apalah bodoh sangat dok percayakan cakap aku bulat-bulat...

Ni semua salah kau Daniel.. ni memang balasan buat kau... rasa bengang, menyampah, meluat dan benci pada Daniel mula hadir pada pertemuan pertama yang diatur oleh keluarganya tika itu.. ingatannya masih jelas pada pandangan jelik Daniel atas penampilannya... teringat bagaimana dinginnya lelaki itu padanya, bercakap dengannya seolah nak tak nak, seolah terpaksa... heh ingat aku ni perempuan kolot sangat ke? sekarang baru kau tau siapa aku...

Dia tertawa kecil sendirian bila teringatkan kembali perbualan antara dia dan Balqish, sengaja dia menelefon wanita itu.. ingin mengetahui perasaan wanita itu... dan kini dia tersenyum puas.. seronok...

"Su... Suhail.." serak-serak Balqish meneka.. apalah yang dia inginkan lagi? tak cukup lagikah dia dapat apa yang dia inginkan selama ini?

"Yess... tau pun you..."

"Untuk apa awak telefon saya ni?"

"Saja... untuk berbual dengan bakal madu I.."

"Tahniah.." ucap Balqish tersekat-sekat.. tahniah kerana berjaya mencederakan perasaan aku, dan terima kasih kerana menghadiahkan tangisan dan limpahan air mata padaku ini.. bisik hati kecilnya..

"Terima kasih... eh you tak nak tahu ke bagaimana hubungan cinta kami?" sengaja ingin memprovok, bengang pula mendengar nada tenang Balqish itu..

"Err.. tak apalah.. lain kali sajalah.. "

"Heh.. I percaya kita akan jadi madu yang baik.."

"Err... Suhail kita berbual lain kali sajalah.. dah lewat malam ni.. saya dah mengantuk.." tak berdaya untuk meneruskan perbualan, jiwa dah rasa hancur luluh mendengar nada riang suara Suhail di hujung talian itu. Terima kasih atas derita yang kau hadiahkan, terima kasih atas rasa kecewa ini... Daniel..

"Ok.. kita jumpa lagi dua minggu lagi... kirim salam dekat anak you.. peluk cium dari mama barunya.." hehehe...

Bunyi gagang telefon yang dihempas tanpa pamitan melebarkan lagi senyuman di wajahnya.. heh.. mesti kau bengang kan? baguslah.. memang itu yang aku nak.. tulah siapa suruh suami kau tu sombong sangat.. bongkak sangat..

++++++++

Nuril's kata : Assalamualaikum n salam sejahtera kengkawan.. maaf n3 kali ini agak duka lara sedikit.. apa jadi agaknya pada kisah cinta Daniel dan Balqish.. kita tunggu next ep.. thanks kpd kgkwn yg setia mmbaca dan meninggalkan komen.. sy terharu... dan saya juga hanyalah seorang penulis amatur yang masih lagi banyak kekurangan.. sila tunjuk ajar andai saya tersasar~

23 comments:

epy elina said...

hohohooh...
geram lak ngn suhail ni...
pmpuan x malu....
pcayalah x akn ada bhgia untk pmpuan sprti suhail ni....
qis prgilah tngkan diri...
jauhkan diri drpda kuarga daniel n kuarga suhail...
jgn biarkan mrka memijak maruah ko qis....

faiicie said...

ala...napa syikit syangat!!!
benci btul aa ngn Suhail 2...
pemusnah rumah tangga...benci3!!!

~ bintang~ said...

ala..xsuka ar camni...qis..sabar2..xnk ar daniel kawin ngn suhail...harap2 watak suhail mati..huhu..

Anonymous said...

ala nape jadi cam ni,siasat la dulu...buat apa nak takut daniel...apa yg berlaku dulu antara awak dan qis,x sengajakan...jgn la takut...si suhail tu ken aajar sikit,pandai2 nak rosakkan rumaktangga org....harap dlm masa 2 minggu tu rahsia suhail akan terbongkar....sedih sgt part ni mcm x nak baca tp x la ketinggalan..so baca jua....geram sgt2 kt suhail ni...

ayuni said...

akak kenapa jadi cam ni...saya sedih kak...huhu...sory teremo ckit....nway good job...i really likes tis story...keep it up...tak sabar nak taw per yang jadi lepas ni...n aper kesudahannya..apapun saye tetap sabar menunggu...jage lama sagat nex n3 taw...biaq panjang ckit..pengubat ridu kater orang...eehehee

Sha said...

eeee geraammm nye..
wlu ku xnk niel kwin laen..
p ape bley wut..
sglenye d tgn penulis..
sglenye mgikut aturan mu whi pnulis..
ape2 pn..
sy ntikn epi strusnye..
cpt2 smbg tau..=)

suriyani said...

salam nuril..
geram3...!!
do someting...xnak la kene kwen ngan suhail 2..
pe2 pn u did a gud work..!!
suke sgt,, :)

Nuril Bahanudin said...

Epy elina ~ hehehe nnti sy smpaikan psn anda kpd Qish ya? masyeh2..

Cinta Terindah ~ yg sedih2 ni sy lemau skit nak type bbyk.. cool down ok, masyeh2

Aneeza_y ~ huhu kna kasi Suhail btobat dulu bru ley mati.. masyeh3

Anony ~ sy akn smpaikan psnan awk ni pd Niel ok, xpa2 pas ni xnak wat ayt2 hiba2 lgi.. masyeh2..

Ayuni ~alololo.. jgn emo2 dik.. isk ok promis xnak lmbt2 lg wat n3.. insyaALLAH lau x bz.. masyeh2

Ranting Puteh ~ ehehe sy x kan kejam sgt pd Qish n Niel.. jgn wisau eh.. masyeh2

Nik Suriyani ~ orait.. sy akn percepatkan pernikahan Niel.. hehehe.. masyeh2

Anonymous said...

best cerite ni. cepat2 lah upload

hana_aniz said...

benci giler dgn suhail!!!!!!!!!
mati kn watak dia! muahahaha.. (gelak jahat)

Unknown said...

eeeiiii,,,,
geram nyerrr,,,,
xsuke suhail yg mengada ngade tu,,,

eeiii,,,,
mesti qish lari nti,,,,
pastu daniel cm org gila cri qish,,,

hehehe,,,
memandai je ak ni,,,,

Cik D said...

salam kak nuril, sedih ar bab ne...jan la bg drg kawen...tunjuk kn tembelang suhail tu...jaat tul suhail ne...huhuuuuu....

~~~gud job kak nuril..(^_^)..

sakura said...

jgn bg danial kawin ngan pompuan 2 x suka x suka...

shahieyza said...

Just one word:
SAKIT HATI!!!!


Mesej utk Suhail :p:
Daniel menyampah tgk cara
pakaian kau yg hipokrit bknnya
sbb kau kolot.. Itu pn nk kena
bitau gak ke?

Nuril Bahanudin said...

Assalamualaikum wbt.

Anony ~ masyeh2.. insyaALLAH

Hana_aniz ~ wahaha.. kejam eh.. masyeh2

Miz_ruha ~ ekekeke... sbr2.. we wait n c jelah ek.. masyeh2..

Hoshiyo ~ salam.. hai.. eh jgn nanges tau.. masyeh2

Sakura ~ kita tunggu n lihat eh tkdir hidup mrk.. :D~

Sandy said...

kak nuril..pe cket sgt neh...nie antara n3 yg terpendek di antara yg terpendek pernah saye bace... alaa x ske r...x yah kawin x leh kee..pegi mampos laa si suhail uh..kak nuril matikan watak suhail...wat laa die mati secare tragis keee...huhuhu...2 laa sape suh nak jdie perosak umah tangge owg...n kalo kite laa jadie balqish uh dah lame amik batrisya bawa lari..pergi jauh jauh..bia padan mke ngan si daniel uh...biakan die macak laki mati bini jee gamaknye...hik3 sape suh x nak gitau kebenaran pas uh wat balqish tertanye tanye lak pe yg terjadi...kecian balqish ngan batrisya..........................

happy-happy said...

harap si suhail tu kemalangan pastu dia terus mati n dia bagi tau yg anak tu bukan anak daniel


happy ending.......ha..ha..ha
jgn buat sad ending!walaupun tulah trend penulis zaman sekarang ni!

sinichies_girl88 said...

eeee geramnya si suhail tu...
huhuhuhu
ermmm bagila mak ayah daniel tu berpikir balik b4 daniel khwin ngn suhail tu..
"mana logik klu daniel y mybabkn suhail tu mngandung cz masa tu kan daniel sibuk jaga balqis yang tgh sarat huhuhuhu...."
tak nak diorang khwin plz,
kesia kat balqis n ank diorg huhuh
buatla diaorg happy hingga akhir...plz...plz...
hhehee teremosi y lebih..
:)

akak said...

mesti tak jd kawen punya nih.kan? kan? kan? Jgnlah..sian kat qish..

Anonymous said...

bangang betul la si suhail tu
qis x buat salah pon kat dier
sesuka ati je nk rosakkan umah tangga org...
daniel cepat buat sesuatu

Nuril Bahanudin said...

Nurul Nuha ~ memang pndek.. malas nak tulis ppnjg bab yg melipur lara ni... hee.. masyeh2..

Happy-happy ~ masih dalam prncangan, sad ending or hppy ending, masih blom mmpu diputuskan.. masyeh2

Sinichies ~ hahaha.. x tau nak bls apa2.. masyeh2..

Akak~ entah ler kak.. sbb mummy ngn daddy kata mesti jadi.. isk tak tau i nak pilih yg mane satu.. hehe.. masyeh2

Anony ~ cool down bebeh.. jgn mmarah... ti cepat kedut.. hehe masyeh2

Anonymous said...

huiiii..bnyknya org geram kt suhail..hehehe
sy pun nk join geram skali nih..xpe kan akak??haha
brani btoi dy tefon qish..heee~
akak..smbung cpt2 tau..x sbr dh ni..:P
-cahaya-

Nuril Bahanudin said...

Ehehehe..
cool down cahaya..
Suhail tu beselah..
dah memang perangai dia camtuh..