iklaneka

Segala karya dalam BLOG ini adalah milik penuh Nuril Bahanudin dan penulis langsung TIDAK pernah memberi kebenaran kepada mana-mana penulis di blog lain untuk mengulang cetak karya di dalam blog ini untuk disiarkan di blog MEREKA, Jadi kepada penulis2 blog yang telah mengambil, menyalin, atau mencetaknya semula, diharaplah dapat MEMADAMKANnya daripada blog anda, sebelum sebarang tindakan undang-undang diambil kepada anda. Terima Kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan.

Pageviews

Monday, March 1, 2010

Novel : Ku Relakan Cinta Ini Bertamu[29]

"Qish..." kejut Daniel perlahan.

"Hurmmm..." dia menjawab dalam nada bergumam.

"Bangunlah... baby kita menangis tu.." kejut Daniel, juga dalam keadaan mata yang masih tertutup juga..

"Hurmm malam ni kan giliran awak yang bangun jaga dia.."

"Aku mengantuklah, letih sangat rasanya, tak laratlah nak bangun..." Daniel memberi alasan, sememangnya ada benarnya juga.. siang tadi dia sibuk bertemu pelanggan di tiga tempat yang berbeza, terkejar-kejar memandu mengejar masa memang memenatkan dirinya.

"Tak kira.. awak punya turn.. kan kita dah ada jadual sendiri, dan kita pun dah bersetuju, lagi pun semalam dah giliran saya jadi hari ni awaklah pulak.." dia ingat dia seorang saja yang mengantuk ke? dahlah tadi dia yang tidur lebig awal dari aku.

Daniel masih lagi memejamkan mata.. tangisan Batrisyia yang semakin kuat itu langsung tak di hiraukan.. bantal yang ada di capai untuk menutup telinganya dan dia kembali ZzzzZzzzz... kembali menyambung lena.. hisyhhh bertuah punya laki.. Balqish mendengus.. hendak tak hendak dia kena bangun juga untuk mendapatkan Batrisyia.. dia tak mahu dileteri oleh Puan Sri Nuha andai tangisan si kecil itu berlarutan.. takut menyedarkan wanita itu.. mesti panjang bebelannya nanti.. hai tak sanggup aku..

Malas-malas dia bangun...

Iskkk kesian anak mama ni... lapar ya... papa tu memang, kalau dapat tidur semua benda dia lupa.. anak itu di ambilnya, didukung dan di tepuk perlahan tubuhnya.. biar tangisannya terhenti..

Langkah kakinya diatur menuju ke ruang bawah rumah banglo itu, rimas pula berada dalam bilik ni, rasanya semua penghuni rumah ini sedang asyik lena diulit mimpi..

Sudah hampir 3 minggu di sini, nampaknya semuanya melayan dia dengan baik, .. hai mintaknya semuanya bukan hanya sementaralah, harap-harap mereka terima aku bukan hanya sebab anak ini saja, aku nak mereka terima aku sebagai diri aku seadanya..

Dan sepanjang tiga minggu jugalah dia dan Daniel terpaksa berkongsi bilik bersama-sama.. mula-mula memang dia rasa lemas, di mana-mana saja langkahnya ada saja lelaki itu kelihatan di ruang matanya..

"Mummy dah kemaskan bilik kamu tu Niel, daddy pun letakkan kelengkapan baby tu sikit-sikit... nanti bolehlah isteri kamu tidur di situ.." beritahu Puan Sri Nuha tanpa mengesan langsung akan kepincangan yang melanda rumah tangga anak dan menantunya itu.

Tidur sebilik??? gulp.. mereka berpandangan... biar betul.. tapi.. kalau tak tidur sebilik mesti mereka hairan.. silap-silap mereka tahu keadaan sebenarnya.

"Hah kenapa? apa pasal kamu berdua berkerut-kerut muka tu?" hairan melihat tingkah anak dan menantu.

"Err tak ada apa-apalah mummy..." jawab mereka serentak.

"Alah Qish kau jangan risaulah.. nanti aku tidur dekat sofa.. " bisik Daniel padanya, macam tau-tau saja apa yang sedang bermain di benaknya itu..

"Maunya saya tak risau, awak tu bukannya betul sangat.."

"Eh.. eh sedap kau kata aku tak betul ek? aku tahulah kau kan masih dalam pantang, takkan aku nak redah jugak, aku masih waras tau.."

Amboi selamba badak dia sajakan cakap macam tu.. serentak rasa wajahnya panas secara tiba-tiba.. malu mendengar kata-kata yang dilepaskan oleh lelaki itu.. tak senonohlah dia ni.

"Hisy kamu ni Niel, apalah yang kamu usik isteri kamu tu sampai merah muka dia? suka sangat mengusik..."

Wekkk.. padan muka kena tegur dengan mummy... ejek hatinya.. seronok juga kadang-kadang tu berada di sini, sebabnya lelaki itu kurang ada peluang untuk membulinya sesuka hatinya lagi.. hai rasa macam ada saja orang yang membelai dirinya.. mummy memang sporting tapi.... kadang-kadang rimas juga, dirinya langsung tak boleh nak bergerak walau sedikit pun..

"Qish ni mummy tengok asyik ke hulu ke hilir saja.. risau mummy tengok, awak tu dahlah dalam pantang lagi, cubalah duduk diam saja, karang apa-apa jadi nanti kan susah.."

Err... lerr takkan aku nak duduk saja, dah naik kematu dah punggung aku ni asyik duduk dari tadi seharian.. hanya mampu meluah dalam hati, takut kalau dia menjawab nanti dituduh pula kurang ajar.. tak mahu mencalarkan hubungan yang sedia maklum baru saja bertunas mesra.

"Kan dah kena tegur, tulah kau siapa suruh tak reti duduk diam... padan muka.. ekeke.."

Amboi seronok dia gelakkan aku, jelingan tajam di hadiahkan kepada lelaki itu, dan dengan geram tangannya di panjangkan untuk mencubit paha lelaki itu.. ambik kau.. rasakan..

"Aduh... sakitlah.. sejak bila kau pandai cubit-cubit orang ni?"

"Sejak tadi.. siapa suruh mulut tu tak ada insuran.. "

"Kau ni kan.."

"Apa lagilah kamu berdua ni? peninglah mummy dengan daddy tengok perangai kamu ni.. macam budak-budak tau tak.."

"Alah kami gurau sajalah mummy.." tak jadi nak mengenakan Balqish kembali.

"Qish... malam nanti boleh tak aku tidur atas katil? badan aku dah sengal-sengallah asyik tidur di sofa saja setiap malam.."

"Hai hari tu kata tak apa kalau -kalau awak tidur situ, ni baru masuk nak masuk seminggu dah mengeluh.. eh apa kata kita balik sajalah ke rumah kita tu, tak perlulah kita nak kongsi-kongsi bilik macam ni.. nak tak?" cadangnya, bukan apa ini untuk kebaikan mereka sendiri juga..

"Huisshhh kau nak bagi mummy tu mengamuk ke apa, kan mummy dah kata kau kena berpantang di sini, kau tak kenal lagi mummy aku tu, cakap dia bukan boleh di bantah tau, nanti tak pasal-pasal dia merajuk dengan aku nanti... "

"Tak apalah Qish kalau tak boleh.. aku boleh tidur dekat sofa tu, saja tanya kau kot-kot aku ada peluang.." sambungnya lemah, saja mahu memancing perasaan Balqish sebenarnya, teringin juga ingin tahu reaksi wanita itu terhadapnya.

Alahai ni yang lemah ni, kenapalah aku ni cepat cair kalau dengar nadanya macam tu.. Balqish diam mula berfikir.. ah biarkan sajalah.. tak apa kot.

"Ok awak boleh tidur atas katil tu.. tapi tengah-tengah kita letak bantal ok, awak tak boleh lebih dari bantal tu, kalau lebih siap awak tau..!!"

"Ya aku janji.. takkan lebih waktu aku tengah sedar... tapi kalau dalam waktu aku tak sedar tu... boleh di maafkan kan? kira halal sajalah.." siap angkat kening lagi mengusik Balqish.. seronok sebenarnya dapat mengusik wanita itu, kini baru dia sedar, antara aktiviti wajibnya dalam kehidupan sehariannya kini ialah mengusik isterinya itu, isteri yang tidak di duga kehadirannya dalam hidupnya namun kini dia sudah mampu menerima kehadiran wanita itu didepan matanya.

Ceh tengok tu, belum-belum lagi dia dah planning yang tak betul.. miang sungguh suamiku ini..

"Kalau awak lebih-lebih saya jerit je, biar mummy dan daddy awak tahu perangai sebenar anaknya ni.. baru padan dengan muka awak.."

"Kau menungkan apa ni Qish?" soal Daniel yang muncul tiba-tiba dengan menatang 2 mug berisi air coklat panas di tangannya..

Balqish tersentak, terkejut, lamunannya tentang peristiwa-peristiwa beberapa minggu lalu yang terlayar diingatannya terus pecah berderai.. cepat-cepat dia menutup dadanya yang sedikit terdedah, Batrisyia yang didalam dakapannya sudah mula terlena, sudah kenyang barangkali si kecil itu.

Eh bila masa pula lelaki ni turun? kenapa aku tak dengar apa-apa pun? tadi bukan main lagi dia tidur siap tutup muka dengan bantal lagi waktu suruh tengokkan Batrisyia menangis .. ni boleh pulak dia terpacak tercegat dekat sini siap buatkan air lagi..

"Aikk kenapa pula awak ni ada dekat sini? tadi saya suruh bangun tak nak pula bangun, mengantuklah, letih sangatlah kononnya..."

"Dah lama dah.. kau yang asyik sangat termenung layan perasaan sampai aku turun tadi pun kau tak perasan.."

Dia diam, iskkk asyik sangatkah aku tadi? agaknya macamana muka aku tadi? adakah sekejap berkerut? ataupun sekejap tersenyum? mesti dia ingat aku dah tak betulkan..

"Qish..." Daniel memandang wajah Balqish yang sedang meneguk air milo yang di berikannya tadi..

"Hurm.. ada apa?"

"Kita ni sampai bila nak macam ni ya? takkan selamanya nak guna bahasa kau dan aku ni? kau tak teringin ke nak panggil aku dengan panggilan yang sepatutnya?"

Eh dia ni kenapa buang tabiat ke apa? mengigau ke atau pun demam? tak pernah-pernah sebelum ni dia cakap pasal ni... Balqish hairan.. cepat-cepat tangannya dipanjangkan menyentuh dahi lelaki itu.. eh tak panas pun..

"Qish aku serious ni.."

"Eh saya tak cakap pun awak main-main.."

Bertuah sungguh dia ni, dia tak nampak ke muka aku yang serious ni, ke dia ingat aku ni mengigau.. kenapalah aku boleh dapat perempuan macam ni sebagai isteri? betul-betul menguji kesabaran aku ni.

"Awak yang mulakan dulu.. lagi pun awak yang gunakan bahasa aku dan kau ni.. saya tidak pun.."

"Qish... aku.. errr ab... abang rasa kita kena tukar panggilan antara kita ni, yalah mesti anak kita akan hairan dan pelik kalau dia dengar panggilan antara papa dan mama tak seperti papa dan mama orang lain bila dia dah besar nantikan..?"

Abang??? heee.. rasa macam gatal saja telinga aku mendengarnya.. tapi macam best pula.. hehehe.. mentel kau Qish.. monolog hatinya.

"Bolehkan Qish?" dia bertanya lagi.. bila melihat Balqish hanya mendiamkan diri.

"Err tengoklah macamana, nanti saya fikirkan.."

Agaknya apa yang dia maksudkan dengan anak kita bila dah besar nanti? adakah dia membayangkan yang perkahwinan ini akan berkekalan? hingga ke bila-bila? hatinya mula tertanya-tanya.. hai kenapalah sukar sangat aku nak faham perasaan lelaki dihadapanku ini? misteri-misteri.

"Saya nak naik dululah dah mengantuk .. kesian anak kita ni, mesti tak selesa tidur atas riba ni.." sengaja dia beraksi konon-kononnya sedang menguap menahan rasa mengantuk yang hadir.. hakikatnya entahlah.. dadanya rasa seperti mahu pecah dengan seribu macam persoalan..

Daniel hanya memerhati langkah Balqish yang berlalu.. Hai Qish.. agaknya kau rasa tak nada getaran hati aku ni bila berhadapan dengan kau? Qish aku rasa aku dah mula tersukakan kau.. dah mula rasakan yang aku perlukan kau dalam hidup aku ni, dan aku tak dapat nak bayangkan andai hariku tanpa kehadiran kau ... agaknya inikan yang patut di panggil takdir? sampaikan kadang-kadang aku sendiri sukar nak mengerti perasaanku ini sendiri, aduiii pelik namun inilah hakikatnya rasa hati aku ni.. Mummy Niel dah jatuh cinta............ jerit hatinya lantang menggegar segenap urat nadinya.


********

"Kenapa mama tengok sejak dua menjak ni anak mama macam tak bersemangat saja? anak mama tak sihat ke? atau ada masalah? nak kongsikan dengan mama?" tegur Datin Adlynn dia, perasan perubahan yang agak ketara pada Suhail sekembalinya dia dari menunaikan umrah, anak itu semakin kurang bercakap, lebih banyak menghabiskan masa mengasingkan diri di dalam kamarnya saja.

"Ehh tak ada apa-apalah mama, Suhail cuma agak penat.. kerja menimbun di pejabat tu nak kena selesaikan.. maklumlah dah hujung-hujung tahun macam ni banyak akaun yang nak kena close.."

"Suhail... kerja tu kerja juga.. tapi kesihatan kena jaga juga, papa tak mahu anak gadis kesayangan papa ni jatuh sakit pula, badan kita ni bukannya mesin, mesin pun tahu juga rosak kalau di gunakan secara berterusan tau.. sesekali kena jugak bawa berehat.. Suhail ada nak pergi bercuti ke mana-mana tak? papa boleh sponsor kan.." sampuk Dato' Zakuan yang muncul tiba-tiba dari arah bilik bacaannya.

Dia hanya menggeleng.. ah papa dan mama, kalaulah kalian tahu yang aku sedang resah mencari jalan untuk menutupi kandungan yang semakin membesar kian hari ini... bercuti takkan mampu selesaikan masalah Suhail ni papa.. bercuti takkan mampu menyembunyikan kandungan Suhail ni papa.. hanya satu yang mampu selesaikan masalah Suhail ni.. kahwinkan Suhail papa.. Kahwinkan Suhail dengan Daniel seperti yang papa dan mama inginkan tu, seperti papa dan mama harapkan dan rancangkan itu... beritahunya... namun hanya mampu terluah dalam hati.

"Betul Suhail tak mahu? tawaran papa hanya sekali saja, lain kali dah tak ada dah.. limited tau.." sengaja berkata begitu, ingin membuat anak itu tersenyum.. yalah lama benar dia tidak melihat senyuman manis yang sentiasa meniti di wajah anak itu semenjak dua menjak ini.

"Tak apalah papa, terima kasih sajalah.."

"Isy rugilah Suhail tolak... tapi bagus juga.. jimat duit papa.."

"Alah Suhail tahu, papa tu tak ikhlas, kan mama kan?" suasana ceria mula berputik menceriakan malam suram rumah itu yang sepi sebelum ini.

"Alah papa kamu tu.. macam kamu tak faham pula perangai dia.."

"Eh... eh mana aci ni.. dua lawan satu.. mestilah satu yang kalah.."

"Mama.. mama ada masak apa-apa tak? Suhail lapar lagilah.." perutnya terasa lapar tiba-tiba, semenjak hamil, inilah yang dirasakan.. seleranya semakin bertambah.. kalau dulu dia memang tidak gemar makan di waktu malam.. jaga badan kononnya, takut gemuk.. tapi sekarang...

Datin Adlynn terdiam.. kehairanan.. wajah anak gadisnya di renungnya.. hai rasanya baru sebentar anak itu makan, kini dia lapar lagi?

"Err mama ada beli kek coklat siang tadi.. mama letak dalam peti ais tu.. pergilah tengok.."

Agaknya Suhail stress sangat di pejabat kot.. tu yang dia jadi macam tu.. mudah rasa lapar, alah normallah tu, setiap orang melepaskan tekanan dengan cara mereka tersendiri, tak ada apalah yang perlu nak dirisaukan.. bisik hatinya, untuk menyedapkan perasaannya sendiri.

Nuril tulis : Assalamualaikum wbt.. alhamdulillah.. ai dah rse sihat sepenuhnya selepas lebih seminggu kehilangan enrgy utk menulis.. sowy wat anda tertunggu-tunggu.. :D~ thanks kepada smua yg tak jemu-jemu mengikuti KRCIB ni.. kepada bdk2 shekolah/student yang mengunjungi blog ini.. gud luck yang ader xm tuh.. jangan dok ralit sangat bace novel sampai pljaran di abaikan.. jangan dok ralit sangat bace novel sampai solat di lewat-lewatkan.. ngehehe.. rindu zmn study.. masyeh smua, aki, kaklong, jijah, sally, bella, nurul nuha, nik, zulaifah harun, kak lyz, ctiey,haida, ayang, addeen, arissa, am, iffahniza, hana aniz, cheesecake, ranting putih, ana, ayu, zue isma... dan ramai lagi... rsenya tak ckup nak tulis.. anda nadi saya utk meneruskan novel ni.. huihui.. gud luck dalam apa jua yg anda lakukan.. ~

15 comments:

raNt|ng pUtEh said...

abg???sy pn rs gli jugk dgr bl niel mmbhskn dirinya abg..kui3..
terubt rindu...
smbg lgi..heee

Nuril Bahanudin said...

Anda geli? ekekeke...
Sy yg mnulis pun geli juga..
ekeke.. layan..

violet said...

layan jelah...tp best pe?romantik lg tuuu hu3

itu_aku +_^ said...

haahahah...
abang?
sweet per
lalalalalallala

akak said...

wah perkembangan positif tu..tp ngeri je mikirkan 'akal' si suhail tu nnti

hamba_allah said...

harap ler takde pape jadik kat rumahtangga si qish dgn niel tu.

Hana_aniz said...

ngee~ go go daniel!!
hohoho.. i like!!

epy elina said...

daniel pikat la qis 2...
qis 2 pun ada prsaan kat ko...
cuma dia x mgaku...
jgnla suhail jd istri daniel...

Nuril Bahanudin said...

Salam alaik...
Wahhh... mud ai agak gembira hri ni walaupun masih dlm mud bisu( tekak sket lg :'(..)
Mekaseh bbyk violet, itu+aku, akak, hamba ALLAH, hana_aniz, epy elina n smua..
njoy reading k..
tngah mnysun kmbali schedule yg tgh huru hara akhir2 ni...
^-^...

Lyzx said...

chaiyok2 uci cyunk... teruskan usaha anda... nnti kalau novel ni dicetak jgn lupe gatu akak tau...
-satu lg komen akk... tambah lg bnyk konflik... bru ade umphhh...
see u soon...
-eh2 satu lg... berape bnyk satu daa... menulis2 gak... tp kesihatan kena jaga tau...
Keep it up... luv u dik...

Nuril Bahanudin said...

Wow..
Akanku ku simpan kata semangat mu itu dalam hatiku ini akakku..
ecehh... aisyy...
masyeh2 4 mral support..
luv yu 2 ,3 ,4,5,6 pai 7e kak..
ekekkekekehz..

sinichies_girl88 said...

setelah berhari ku tunggu...
akhirnya ader n3 baru..
hehhee
ermmm best nya niel dah jatuh cinta kat qis...
sambung2...biar rahsia suhail terbongkar...
ermmm nk lagi tak sabo nk tgu qis n niel hidup bahagia tnpa gangguan...
:)

cikgulizz said...

best3x..abis gak baca smpai episod 29..puas baca..bagus la cite ni..lain dr yg lain..macm ada persamaan sket di awal cite ni ngan cite kat penulisan2u..tapi beza nyer cite ni lebih pada plot2 lepas kawin..so nk buat apa2 pun x jadi hal punyer..cinta tersemai di hati depa..sikit demi sikit..tapi kan mcm parents daniel senang2 jer terima qish?hhmm..daniel sambut baby rasa cam norman la plak..hehe..bagus nuril..u memang berbakat...chaiyok3x...

Nuril Bahanudin said...

Salam sinichies,
salam juga Cikgu...
Wah tingat lak kpd cikgu i dolu2..
Mekaseh dgn komen tu..
Utk pngetahuan yu all,
Novel ni mmg ada kuar P2u..
Tapi bru smpai ep6 buat msa ini..
Sbb sy kdg2 xda msa nk postnya..

nik suriyani said...

salam nuril..t'lmbt kali ni..tp dpt gak bce..
mmg power la..sebijikcam normn hakim..hehehe...
pe2 pn nuril mmg bes la..!!!wat lg..wat lg..:)