iklaneka

Followers

Segala karya dalam BLOG ini adalah milik penuh Nuril Bahanudin dan penulis langsung TIDAK pernah memberi kebenaran kepada mana-mana penulis di blog lain untuk mengulang cetak karya di dalam blog ini untuk disiarkan di blog MEREKA, Jadi kepada penulis2 blog yang telah mengambil, menyalin, atau mencetaknya semula, diharaplah dapat MEMADAMKANnya daripada blog anda, sebelum sebarang tindakan undang-undang diambil kepada anda. Terima Kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan.

Pageviews

Friday, October 2, 2009

Novel : Ku Relakan Cinta Ini Bertamu [prolog]



Angin petang yang bertiup-tiup sepoi bahasanya, menampar wajahnya perlahan, mendamaikan rasanya. Dia bersandar santai pada kerusi malas yang terdapat di balkoni banglo mewah itu... hurm bestnya, dah lama tak rasa duduk bersendirian gini, hati kecilnya berkata, memang terasa aman menghirup udara petang tanpa gangguan sesiapa, terutama gangguan daripada lelaki itu... ya lelaki yang sentiasa ada sahaja tingkah yang menyakitkan hatinya, bencinya!.. dia merengus, hisy kenapa mesti ingatkan dia, malas nak layan otak aku ni.. dia menggerutu dalam geram

Tangannya dipanjangkan mencapai buah pelam muda yang terdapat pada dalam piring yang terletak di atas meja kecil yang terdapat di situ, di cicah perlahan dengan kicap yang telah di campur dengan sedikit gula... yummy... sedapnya... terpejam-pejam matanya menikmati keenakan buah pelam muda itu, memang dari semalam dia kepingin menikmati pelam muda itu, dan tadi tak pasal-pasal Pak Damin, drivernya dikerah untuk membantunya menjolok buah pelam muda yang terdapat di pokok belakang banglonya... dia tersengih kecil, kalaulah ada lelaki tu jangan harap aku merasa makan benda ni... hisy alamat kempunanlah aku, dah lah kejam ngalahkan nazi,... isk ingat lagi kat dia, benci...! benci..! Qistina Balqish bengang... hee kenapa asyik teringat kan mamat tu.. bosannya.. dia tak ada aku teringat, bila dia ada aku sakit.. aduyyyai tak faham aku...

"Kat sini rupanya kau, puas aku cari tadi, eh kau makan apa tu Qish.." tiba-tiba dia disapa, tanpa di beri salam..

Opocot mak hang terlepas... dia terkejut serentak dia melatah sehingga memburaikan tawa si penyapanya tadi..Pantas dia berpaling, serentak wajahnya bertukar pucat, glup.. dia menelan air liur terasa kelat, alamak Hitler ni dah balik, kata tadi ada meeting, ni alih-alih terpacak pulak kat sini, hiys tak boleh dipercayai langsung, matilah aku...dia risau.

Daniel Muaz menapak menghampirinya, matanya membuntang melihat apa yang dimakan oleh Qish itu...

" Kau makan pelam muda? kau gila ke apa? nak bunuh anak aku tu ke? " melengking suaranya, dia marah...

Terkulat-kulat dia memandang lelaki itu, eley anak kau anak aku jugak, ingat aku ni kejam sangat ke nak bunuh anak sendiri, dia mengomel dalam hati, geram, tanya tidak apa pun tidak, lepas tu main sembur orang je, dasar Hitler...

"Awak... bukan saya nak makan sangat pelam ni, tapi anak awak ni yang nak makan, jadi kenalah saya makan, lagi pun saya makan sikit jea awak, takkan memudaratkan punya.." dia menjawab perlahan dengan sabar yang masih tersisa. Yelah nanti kalau tak makan, kempunan pulak anak aku ni… kan ke kesian..

"ok aku percaya pada kau, tapi kalau apa-apa jadi pada baby tu siaplah kau.. aku takkan lepaskan kau.." keras nada lelaki tu, menambahkan lagi rasa meluat pada dirinya, huh tak kuasa nak layan.

Huh semua kau punya pasallah, kalau tak kerana kau punya salah malam tu, takda lah aku dan kau terikat macam ni... hey sabar jelah, dia mengusap perlahan kandungan yang hanya menanti hari saja lagi itu.. baby tengok papa tu, suka sangat marah-marah mama, dia berbisik perlahan..

Daniel Muaz membebel dalam hati, hey tak faham betul dengan orang mengandung ni suka sangat menguji sabar aku.. bukannya aku suka nak marah-marah ni tapi tulah aku cuma risaukan kesihatan anak aku tu.. buatnya apa-apa jadi, siapa yang susah? aku jugak...

Qistina Balqish melangkah masuk kedalam perut banglo itu, hey baru nak santai-santai sikit dia dah balik, cubalah pegi outstation tu 2,3 hari ke, aman sikit aku, ni tak, dahlah kalau ada kat rumah ni buat aku rimas, apa yang aku buat ada je silapnya.. menyampah betul..

**************

"Awak.. oh awaknye..." Balqish memanggil Daniel perlahan, hisy mana pulak mamat ni.. tadi ada kat sofa tu, ni dah tak ada pulak, macam chips more pulak, kejap ada kejap tak ada, dia tercari-cari kelibat Daniel, hurm mesti kat bilik kerjanya, hatinya mengandaikan. Perlahan dengan hati-hati dia melangkah ke arah bilik kerja lelaki itu, diketuk perlahan pintunya. Setelah mendengar arahan menyuruh masuk daripada lelaki itu, barulah tombol pintu dipulas dan dia melangkah masuk.

"Hah nak apa? aku sibuk ni.." lelaki itu bertanya tanpa sedikit pun mengangkat wajahnya dari mengadap beberapa keping kertas yang terdapat di atas meja kerjanya itu.

"Awak... perut saya sakitlah.." beritahunya perlahan. Memang perutnya terasa sakit, mulanya tadi dia memang berniat tidak mahu memberitahu lelaki itu, sebab pada anggapannya hanya sakit perut biasa, tetapi bila sakit itu semakin menyengat kini, hendak tak hendak dia kena beritahu lelaki itu.

"Hah apa? sakit perut?" lelaki itu meyoal terkejut, siap dengan mimik muka sekali.

Hisy over acting betullah mamat ni, hatinya membebel.

"Tulah siang tadi yang kau pergi makan buah pelam muda tu kenapa, kan dah sakit perut, kalau aku larang ada je alasan kau" lelaki itu mula berleter.

Adoi dia mula dah, ni yang aku paling tak suka dengan dia ni, kuat membebel mengalah aku yang perempuan ni.

" Tengok, sekarang siapa yang susah? aku jugak, hey tak faham betullah aku dengan orang perempuan ni, lagi kita larang lagi dia nak buat, kalau marah kata aku ni kejam..." bebelan terhenti apabila melihat raut wajah Balqish yang mula berpeluh.

"Kau ok ke?" dia bertanya, kali dia betul-betul risau, serius..

Balqish mengeleng-gelengkan kepalanya..

"Apa yang geleng-gelengkan kepala? jawablah aku tanya ni kau ok ke tidak?" hisy guna bahasa isyarat pulak, tak faham aku.

"Awak... saya rasa baby ni nak keluar lah.." perlahan dia memberitahu dengan wajah yang berkerut menahan kesakitan yang semakin menekan.

"What?? kau dah nak bersalin? bukan ke doctor kata due datenya next week?" dia bertanya, masih tak percaya

"Hah ni mungkin sebab kau makan buah pelam muda tu tadi.."

"Awak..! boleh tak awak jangan banyak soal, hantar saya pergi klinik atau saya pergi sendiri.." hisy orang dahlah sakit, dia nak membebel lagi.

"o..ok, jups aku nak ambil wallet dan tukar seluar, kau duduk kejap" dia memimpin Balqish duduk di kerusi yang terdapat di situ.

Tak sampai 5 minit dia selesai menukar seluarnya, Balqish pula semakin senak menahan kesakitan dengan kainnya yang mula membasah.

"Awak jauh lagi ke kita ni?" dia bertanya, sungguh dah tak berdaya lagi menanggungnya, baby ni pulak memang macam dah nak keluar sangat, tak sabar nak melihat dunia kot..

"Sabar ye, depan tu jam pulak, isk time-time macam ni pulak nak eksiden.." Daniel mengerling kearah Balqish sesekali, dia risau teramat risau.

"Awak..." tiba-tiba Balqish memegang lengannya kejab.. dia tersentak

"Saya rasa kepala baby ni dah keluar.." putus-putus dia memberitahu..

"Hah???" dia terkejut, apa aku nak buat ni... namun tingkahnya mendahului akal, isyarat di berikan dan dia membehentikan keretanya di bahu jalan..

6 comments:

Sha said...

erk..jgn terbersalin kt tepi jalan sudaaa...
permulaan yg menarik..
mmbuatkn sy xsbr2 nk tau ksh slnjt nye...
smbg2...=)

Anonymous said...

Like it!!!
Tak sbr nk bca smbgnnya..

Anonymous said...

Cpt smbg!
best2

iZa said...

permulaan yg menarik..
mmbuatkn sy xsbr2 nk tau kisah slnjt nye...
cpt smbg2...

Nuril Bahanudin said...

Dah ada dah smbungannya...
Jmput bce ye smua..:)

faiicie said...

ermmm permulaan yg best!!! tp msih samar2 knp mrk tak shaluan n shati...ermmmm????