iklaneka

Followers

Segala karya dalam BLOG ini adalah milik penuh Nuril Bahanudin dan penulis langsung TIDAK pernah memberi kebenaran kepada mana-mana penulis di blog lain untuk mengulang cetak karya di dalam blog ini untuk disiarkan di blog MEREKA, Jadi kepada penulis2 blog yang telah mengambil, menyalin, atau mencetaknya semula, diharaplah dapat MEMADAMKANnya daripada blog anda, sebelum sebarang tindakan undang-undang diambil kepada anda. Terima Kasih atas segala kerjasama yang telah diberikan.

Pageviews

Tuesday, April 6, 2010

Novel : Ku Relakan Cinta Ini Bertamu[35]


"Aku terima nikahnya Suhail Munirah Binti Dato' Zakuan dengan mas kahwin lima ratus ringgit tunai...."

Dengan sekali lafaz sahaja Daniel dan Suhail telah pun sah menjadi suami isteri kini.. Suasana hingar bingar di banglo mewah itu kini bertukar menjadi sunyi sepi.. semua mata hanya tertumpu kepada Daniel yang sedang berjalan perlahan menuju ke arah Suhail..

Daniel sedaya upaya cuba memaniskan mukanya, agar segala kebencian yang bersarang di lubuk hatinya tidak ketara sangat kelihatannya.

Suhail dengan wajah yang berbunga ceria tidak sabar menanti ketibaan Daniel untuk majlis membatalkan air sembahyang dan Daniel pula sebaliknya... wajahnya terlalu dingin, pandangan mata yang kosong...

Huh, nasiblah dekat depan orang ramai, kalau tak, tak ingin aku nak dekat dengan kau, nak pandang muka kau pun aku tak lalu... Daniel mendengus..

Dengan hati yang membengkak dia menghulurkan tangan untuk di sambut oleh Suhail.. dan Suhail pula dengan wajah yang penuh kemenangan terus menyambut tangan Daniel itu... baru saja dia ingin mendekatkan bibir untuk mengucup tangan lelaki yang baru saja sah menjadi miliknya itu... dia dikejutkan oleh jeritan seorang wanita.... terus terkaku perbuatannya.

"Tidakkkkkkkkkkk!!!!!!!!!" Balqish seolah tak percaya apa yang dilihat oleh matanya itu.. melihat suami sendiri bernikah dengan orang lain.

"Qish..." Daniel terpempan, terkesima.. matanya terbuntang memandang sekujur tubuh milik Balqish yang berdiri di muka pintu, mereka berlaga pandangan... ada riak hampa terlakar di wajah Balqish itu...tak sangka... sangkanya semuanya telah diuruskan, Balqish telah di hantar ke Genting Highland untuk bercuti, dan dia kononnya akan menyusul selepas segalanya selesai... tapi nampaknya... segalanya hanya tinggal rancangan..

Wajah Balqish yang sedang mendukung Batrisyia kini lencun dengan air mata... hancur luluh hatinya kini, tak sangka kepercayaannya di khianati oleh lelaki itu...

"Apa semua ni? sampai hati kau Daniel buat aku begini, apalah salah aku? tak kesian ke pada anak kita yang masih kecil ni?..." dia bertanya dengan nada sebak yang menggila..

"Errr... Qish jangan salah faham.. tolonglah dengar penjelasan abang dulu.." Bahu Balqish cuba diraih... memusingkan tubuh isterinya itu agar wanita itu memandang ke arah dirinya, melihat wajahnya..

"Ah.. Qish tak nak tahu apa-apa... biar kita berpisah saja kalau macam ni.." keputusan yang muktamat... dia tidak rela berkongsi kasih tak sanggup... masakan lelaki itu mampu berlaku adil..

"Qish... tolonglah... dengar dulu apa yang abang nak kata ni... abang sendiri pun tak mahu benda ni berlaku, terjadi... tak mahu..... bukkkk!!! aduhhh" sakitnya... siapa yang pukul aku ni..

"Awak ni kenapa? mimpi naik kapal terbang terhempas ya?" tegur Balqish dengan mata separuh terbuka... entah apa-apalah suami aku ni... dah besar-besar pun jatuh katil lagi... lawak sungguh beliau ini.

"Hah? er... Qish dah balik dari Genting ke?" soalnya masih mamai..

"Genting?? oitt cik abang oi... bila masanya saya pergi Genting ni? awak ni mengigau ke apa?"

"Tulah lain kali sebelum tidur tu ambil wudhuk dulu... barulah tak mimpi yang bukan-bukan.." Balqish membebel perlahan... kacau saja orang nak tidur...

"Err... abang mengigau ya? eh maknanya aku tak nikah lagilah ya?? fuh..." Daniel mengurut dadanya lega.. lega yang semuanya hanya mimpi ngeri saja... ceh boleh pula aku termimpikan perempuan tu...

"Nikah? nikah dengan siapa ni? eh bukan ke awak memang dah bernikah dengan saya ni ke? dah-dah bangun pergi basuh muka tu... "

"Ha... eh yalah... abang lupa lagi..."

Aduh... nasib tak terkantoi... kurang ajar punya Suhail, sampai termimpi-mimpi aku dibuatnya... dia menggetap bibir... dengan langkah yang malas dia menuju ke bilik air... aduh sengal badan aku ni, boleh pulak aku jatuh... nasib baiklah katil tak tinggi sangat, kalau tak mahu patah riuk tulang aku ni..

Er agaknya apalah makna yang tersirat di sebalik mimpi tu? minta-minta dijauhkan olehNYA daripada segala kesulitan...

"Qish... alah takkan nak sambung tidur kot.. mehlah temankan abang, abang tak boleh tidur ni..." dia menepuk perlahan bahu Balqish yang baru saja ingin memejamkan mata itu.

Alah dia ni, dia yang tak boleh nak tidur balik, kita juga yang jadi mangsa nak kena temankan dia, ni dah mengalahkan Risyia dah ni, Risyia pun tak minta di teman, yalah anak aku tu kan manalah tau bercakap lagi... eh... sabar jelah dengan suami aku ni, karang kata tak mahu karang... dikatakan derhaka pula, tak pasal-pasal dapat dosa di awal pagi begini... isk nak tak nak kena teman juga.. yalah kalau kata tak nak pun mesti dia paksa-paksa nanti.. silap-silap dia ugutnya aku...

"Hah abang kiss nanti..." tergiang-ngiang tiba-tiba ugutan Daniel itu..

Huh tak nak aku... dia bangun perlahan, masih liat ingin berpisah dengan selimut, bantal, katil dan hatta cadar sekali...

"Alolo... cuba senyum sikit... tu macam tak ihklas je tu... alah kalau tak nak takpalah.. biarkan sajalah abang seorang diri... ya siapalah abang nikan pada Qish.." ada nada rajuk di situ, Balqish tak tahu seriuskah atau sengaja dibuat-buat oleh lelaki itu.

"Alah.. saya tak cakap pun tak nak.. isk awak ni cepat sangat bersangka buruk tau.. tak baik tau tak.."

Diam... tiada balasan daripada suaminya itu... alahai dia merajuk betul ke? aku ni dahlah fail bab pujuk-memujuk ni... gagal...! Balqish menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal.

"Awak.. huihhh buruk benar muka tu kalau merajuk... "

Tetap juga sepi seperti tadi.. sebenarnya Daniel bukannya serius pun, tapi dah alang-alang Balqish ingat dia serius, baik dia teruskan saja, nak juga tengok kesungguhan isterinya untuk memujuk kononnya... isy mengada jugak aku ni... alah sekali-sekala tak apa kan? bukannya dengan orang lain pun...

"Ok... saya kira sampai tiga, kalau tak saya pula yang merajuk..." Balqish mengugut geram.. benci tau dia ni, suka buat aku jadi serba salah..."

Daniel hanya membatu...

"Ok... satu.... dua..... ti...."

"Cup..!" hehehe.. Daniel tertawa kuat, seronok...

"Awak ni... huwaa..." jahatnya dia... suka buat aksi 18sx tau dengan aku ni.... er pembaca jangan bayangkan apa-apa tau... tak baik.. Balqish menyentuh bibirnya sendiri yang baru di kucup oleh Daniel itu..

"Ok hadiah untuk Qish... sebab pujuk abang..." dengan langkah melenggang dia bergerak menuju ke arah pintu biliknya..

Balqish yang masih lagi terpempan di tempat berdirinya tadi langsung tak di pedulikan.. dan yang pasti dia sangat gembira dapat mengenakan isterinya itu.

Aku dah jangka dah... heiii mamat ni memang senget ... senget-senget pun suami aku... hai pasrah jelah nampaknya...

"Qish abang nak pergi dapur ni, buat air, Qish nak air apa-apa tak, abang boleh buatkan?" kot-kot dengan secawan air mampu meredakan kebengangan isterinya itu terhadapnya..

"Hah?"

"Isk... dia ni kena kiss terus jadi orang istimewa ke.."

"Hah awak kata saya pekak ya?"

"Mana ada, abang cakap orang istimewa jelah.."

"Yelah-yelah... samalah tu maksudnya.."

"Lainlah Qish.."

"Apa yang lainnya?"

"Yang lainnya, sebutan dan perkataannya.." hahaha...

Tengok tu, dah dua kali dia kenakan aku...

"Qish nak abang buatkan air apa?"

"Err... saya nak air nescafe, tak nak nescafe tak nak gula tau..."

"Hah? air macamana tu?" Daniel bertanya lurus... tak pernah terdengar pun orang order kat restoran macam tu..

"Air kosonglah awak... hahaha.. dah terkena.."

Cit, dia kenakan aku balik rupanya.. bertuah punya isteri..

******

"Mummy tak tidur lagi? dah pukul berapa ni?" jam kecil yang berada di atas meja kecil yang berada di sisi katil di kerlingnya... hairan dah jam 3 pagi... apa yang isterinya fikirkan agaknya ya?

"Mummy tak dapat tidurlah daddy, mata ni tak rasa mengantuk lagi..."

"Fikirkan apa? marilah kongsikan dengan daddy ni? kot-kot daddy boleh tolong ke.."

"Entahlah daddy, serba salah mummy nak ceritakan sebenarnya...

"Kenapa pulak? alah cerita sajalah.. sebelum-sebelum mummy tak pernah sembunyikan apa-apa dari daddy kan?"

"Tapi yang ni lain sikit daddy.."

"Lain apanya ni? suspenlah mummy ni.. ceritalah cepat... daddy nak dengar ni.."

"Janji yang daddy tak marah nanti ya?"

"Lah tak cerita lagi manalah tahu daddy nak marah ke tidak..."

"Ok-Ok daddy cuba tak marah...." janjinya bila melihat isterinya itu hanya diam... seolah-olah sedang memikirkan sesuatu..

"Begini......" Puan Sri Nuha mula bercerita... segalanya... satu pun tak tertinggal...

"Hai Daniel ni, tak satu, satu hal dia buat, tak tahulah apa nak jadi..." entah kenapa dia terasa geram teramat sangat.. tangannya mula mengepalkan penumbuk..

"Daddy... kan daddy janji takkan marah.." tegur Puan Sri Nuha sambil mengusap lembut bahu Tan Sri Darwish... cuba menenangkan..

"Perkara macam ni, mummy kata tak marah? cuba mummy fikirkan.. Zakuan dan Adlyn tu kawan rapat keluarga kita, dan anak kita pula rosakkan anak dara mereka.."

"Entahlah daddy, mummy pun tak tahu nak buat apa, mummy tanya Daniel, dia kata dia tak buat..."

"Mummy, siapalah yang nak mengaku kalau dia dah melakukan sesuatu kesalahan tu..."

"Tapi dia beria kata dia tak buat... "

"Habis nak kata si Suhail tu menipulah ya? budak tu baik sangat perangainya daddy tengok.."

"Entahlah serba salah mummy nak percayakan siapa.."

"Daniel pun satu... hisy.. aci redah saja, ikutkan sangat nafsu tu.."

"Daddy... gayanya, daddy macam percaya yang anak kita bersalah saja dalam hal ini.."

"Daddy tak tahu... daddy serabut sekarang..."

"So apa kita nak buat ni?"

"Daddy nak anak kita bertanggungjawab...!" muktamad keputusannya.

"Tapi... kita tak ada bukti yang betul anak kita punya kerja.. takkan kita nak percayakan Suhail bulat-bulat... buatnya Suhail hanya buat cerita, kan dah kesian anak kita, tu Balqish tu baru saja nak habis berpantang, apa perasaan dia kalau dia tahu benda ni."

"Entahlah... daddy buntu sekarang ni... "

"Kita tak boleh bertindak terburu-buru macam ni..."

"Daddy tak tahu nak buat apa sekarang ni, tapi kalau betul Daniel punya kerja, Daddy nak dia bertanggungjawab.." anak... tak habis-habis kau menduga kesabaran ayahmu ini...

*********

Nuril : Alhmdulillah.. n3 strusnya... sdikit pendek... maaf ya kengkawan... sekarang Nuril agak bz.. fokus menyiapkan sebuah cerpen sempena bengkel penulisan bulan May nanti insyaALLAH... ni pn curi2 update kat opis ni... hehehe peace bos... marah kena jual ti...

27 comments:

epy elina said...

hhoohoh...
part ni btkn aku trkjut....
ingtkn btul2 niel kawen ngn suhail....
cehhh trkena aku....
ingtkan btul la.....
pe pun xnak niel kawen ngn suhail wlpun dlm mimpi....
hrp2 kbnran trbngkar....
jhtla suhail ni.....

Nuril Bahanudin said...

Wah sy bjaya buat awak tkjut??
wau bahagianya hti ini..
:D~

Unknown said...

hehehe,,,,
mimpi rupenyer,,,
tp akn jd kenyataan ker,,,??
suspen ni,,,

Nuril Bahanudin said...

ntah... tak taulah miz ruha...
wait n c eh...:D

nina falina said...

alahaiiii...
tak nk ler Daniel kena jd pak turut... sian kt Qish... biar ler kejahatan Suhail tu disaksikan oleh parent dia n Daniel... menyampah betul dgn minah perasan baik tu...
emo ler pulak........

Nuril Bahanudin said...

Ok2.. xlme dah tu... sbr yea.. nina falina..

hanis aleeya aka gadis sepi said...

Waiting.. Semalam baru jumpa blog ni.. terus baca part 1-34.. Huhu.. Penat nak tunggu sampai habis..

Sandy said...

arrggg kak nuril neh....
wat kite rase nak nangis + x na bace da citer neh + terkejut giler...ingatka betul laa tdie....saje je na wat suspen..huhuhu
abes da terkene....harap die x laa kawin ngan suhail yg prangai cam setan uh....hehehe

Nuril Bahanudin said...

tq2 hanis aleeya.. sbb bjya jumpe blog x sbrapa saya ni..

wah nurul nuha.. akak suke dik kau terkejut..
huhu.. akak buhsan.. tu yg wat gimik gitu.. jgan mrh eh..
marah ti x comel dah..

Anonymous said...

ala... xmaula niel kwen ngan qisy..

nuril, jdikan la si niel ni lelaki yg hebat n tegas dlm pendirian...

xakn nk niel jadi pakturut,, mmg xalayak jadi hero la kalo niel turutkan je tok kawen dgn si suhail xmalu2..

cam xlogik lak cite ni, coz mak bapak niel lebeh cayekan org asing dari anak sendiri/

Nuril Bahanudin said...

anony..~
realiti hidup kan gitu..
ada gak yg mak bapak yg terllu pcyakan ckp org dri anak sndiri..
~~

Anonymous said...

btl tu teman sokong...tp jgn ler bg daniel kawin ngan suhail heheheh

Nuril Bahanudin said...

<< bz merancang mjlis kahwen Daniel n Suhail...
hihihi~

Anonymous said...

nurilllll
org mintak tlg sngt2,xnkla daniel kawen ngn suhail.mmg xleh terima knyataan ni.tlg sngt.huhuhuhu mohon btol2 ni.cian qish n anak diaorg

Nuril Bahanudin said...

Anony~
Sabar ek.. idup ni kan pnuh ngan konflik, rahsianya..
nway thanks yg byk sgt bg komen..
terima kaseh bbyk.. syg smua..

Sha said...

fuhhh igt kt btol2 la niel kwin..
upenye mimpi jer..
lega2..hoho..

smbg2..

Kiara said...

best giler!!
nasib baik daniel tu xkwin dgn suhail..
hohoho

iffahnazifa said...

Fuhh, nasib baik mimpi jer.
Ingatkan dh kawen btul2
Jgn la smpi jd cmtu
Nanges x b'lagu nnt..huhu

Harap2 Daniel x kawen ngan Suhail
Plez cik writer
Suhail kejammmm

Cik D said...

salam kak nuril...hehe..suspens da td.. ingat betul2...sikit lg nk nangis...hehe..naseb xbetul jgk..

*better late than never..saya sngup tgu jgk...hehe

Nuril Bahanudin said...

Ranting puteh ~ lmbt lagi nak bgi diorang ni kahwen.. sbr2 ek

Didi Sakura ~ wah mekaseh~ x lme khwen lar dorg tu kot... hoho

Iffahnazifah ~ perangai Suhai tu hnya scebis drpd kisah khidupan disekeliling kita ni...

Hoshiyo ~ mekaseh dik.. nice blog, jgn lupe mskkan ntry byk2 ek.. yeah I agree tu, baik lmbt drpd xda apa2 lgsung kan?

OK ri ni mud terover rajin lew kengkawn slps 2 hri bkabung ats pemergiaan besfrend tsyg... hri ni sy mndapat smgt bru... sy kena bljr mnjdi sorg yg redha...

Nak info kpda smua, yg mlwt sini, rrajinkan diri mninggalkan jejak ek, insyaALLAH kalau sy x bz sy akn jjk anda kembali...

akak said...

nuril nih..
buat semput nafas akak je..
alah cepatlah pecah tembelang si suhail tu!
tension dah akak dibuatnya!

cik ajda said...

aduhai...siannya kat daniel...

Anonymous said...

huwaaaa...
xnk r daniel kwin ngn suhail..
fuhhh...nsib baik mmpi je..
tp klu btul2 pun xnk!!!
daniel..trus trg je laa..
akak mmg terror r wat org tkjut..cayalah..hehe
ape pun blaku sy ttp akn tunggu n3 strusnya..^_^
-cahaya-

Nuril Bahanudin said...

Akak~ ekekeke... Nuril gimik je..

Cik Ajda~ ekekekekhz..

Cahaya ~ jgn risau ya... yg kahwen tetap akn khwen.

cikgulizz said...

ish nuril..awal2 dah terkejut..nasib baek x der drh tinggi..hehe...bagus la..ada jer idea..bila la rahsia suhail tu terbongkar??...kelakarlah qis ngan niel..sweet couple..teruskn berkarya...

Anonymous said...

tolong...jgn bagi niel kwin dgn suhail tu....suruh mak bapak niel upah lah siasat utk buktikan niel tak bersalah ya...sian qs

Anonymous said...

cpat2 post n3 lain lak!!!